Anmeldelse Spar Nord

Spar Nord er en bank med et både personligt og digitalt afsæt. De tilbyder deres kunder personlig rådgivning, når de skulle have behov for det. Banken er til stede i de fleste egne af landet, og man kan derfor også komme ind til en snak i sin lokale filial. Det er den ældste bank i Danmark, hvorfor man må regne med nogle rutinerede medarbejdere og en garvet ledelse. Med flere forskellige produkter og lån udbyder banken tjenester til privatkunder og erhvervskunder.  

1
Kundeservice
1
Behandlingstid
1
Pris
1
Ekstra fordele
1
Brugeroplevelse
1

Spar Nord produkter

Nyt product
4.0
Vurdering
Beløb 10.000 – 75.000 kr.
Løbetid 12 – 72 måneder
ÅOP Op til 9.9 %
Udbetaling Mandag 12:12
  • Lån til kun 9,90%
  • Ens pris for alle
  • Svar inden for 24 timer
Eksempel: 40.000 kr. over 60 mdr. Mdl. ydelse 840 kr. Samlede kreditomkostninger 10.382 kr. Samlet tilbagebetaling 50.382 kr. Årlig variabel debitorrente 9,90%. ÅOP 9,90%. (Annonce)

Om Spar Nord 

Med rødder tilbage i 1824 har Spar Nord indtaget pladsen som Danmarks ældste bank. Banken er den femtestørste i Danmark, og har afdelinger rundt omkring i hele det danske land. Hvor end du bor i Danmark, kan du nok finde en Spar Nord i nærheden. Banken har 58 bankafdelinger og tilhørende 1600 medarbejdere og hele 440.000 kunder på landsplan.  

Spar Nord lægger vægt på den personlige bankrådgivning og tilbyder møder med en bankrådgiver, når du som kunde finder det nødvendigt. Banken har foruden sit personlige afsæt i de sidste fem år ligget nummer 1 på listen for erhvervskunder og har den højeste scorer på 10 ud af 15 målepunkter i en rundspørge hos erhvervsfolkene. Banken henvender sig altså både til private og erhverv.  

Banken har et ønske om at være en personlig bank i en digital verden. I Spar Nord kan du derfor være sikker på at få personlig rådgivning, når du har behov for det selv via digitale tjenester. Banken fokuserer altså også på de digitale løsninger, men forsøger at forene det personlige og det digitale i deres kundehåndtering. Banken er optaget af at etablere et lokalt kendskab, så de kan få en bedre forståelse for deres kunder, hvorfor hver filial er forskellig og tilpasset det lokale miljø.  

Opsummering af anmeldelse 

Spar Nord tilbyder mange informationer og tjenester til private og erhvervskunder. De belønner loyalitet, og der er mulighed for at få flere fordele som aktiv kunde. Man kan finde svar på de fleste spørgsmål på en let og overskuelig hjemmeside, og der er rig mulighed for at komme i kontakt med banken over telefon. Banken kan handle hurtigt på et lån, hvis det er nødvendigt for kunden, men det afhænger af lånet, og en kreditvurdering er nødvendig. Præcise omkostninger på et lån kan udregnes på Spar Nords hjemmeside, hvis kunden medgiver til samtykke til kreditvurdering. 


Kundeservice

1

Spar Nord tilbyder mange kontaktveje, og med telefontider alle dage kan man stort set altid fange banken. Bankens hjemmeside tilbyder en god mængde informationer og svar på oftest stillede spørgsmål. Der er en overvægt af tilfredshed fra kunderne, men nogle kunder klager over mange gebyrer. Banken går i dialog med anmeldelserne og viser derved en gennemskuelighed og et engagement i kunderne. 


ÅOP og pris

1

Hos Spar Nord kan man tegne en lang række forskellige lånetyper, foruden de andre produkter som banken ellers tilbyder. Omkostninger og udgifter afhænger af, om du er erhvervskunde eller privatkunde. På hjemmesiden finder du en låneberegner, som kan give et overblik overslag over ÅOP og renter på specifikt lån. Hvis du vil have præcise tal, så skal du udfylde ansøgningsskema og give samtykke til en kreditvurdering. 


Brugervenlighed

1

Man kan finde alle informationer på Spar Nords hjemmeside, som også er ganske let at navigere i. Som kunde hos banken har du mobilbank, så du altid har din bank i nærheden. Hjemmesiden tilbyder en driftstatus på bankens tjenester, så du kan holde dig opdateret, hvis der er ventetider. 


Behandlingstid

1

Spar Nord bank foretager typisk en grundig vurdering, før de lover et lån. Hvis det skal gå ekstra hurtigt, så kan du ansøge om lån via Mit Lån, hvor du kan forvente svar inden for en dag. Og du vil være i besiddelse af dine penge efter 3 hverdage. Behandlingstiden hos Spar Nord afhænger af, hvilket lån du tager. 


Andre fordele

1

Med de forskellige kundeordninger i Spar Nord er det muligt at opnå flere fordele. Hvis du er stjerne eller stjerneplus-kunde, kan du forvente flere fordele. Det kræver, at du benytter banken i videst muligt omfang. Der er generelt mange informationer om investeringer mm. at hente hos Spar Nord.   


Spar Nord Mit Lån Låneberegner
10.000 kr. 75.000 kr.
12 måneder 72 måneder
% 9.9 %

Månedlig betaling

Omkostninger i alt

Tilbagebetaling


SPAR NORD Mit Lån

Beløb10.000 – 75.000 kr.
Løbetid12 – 72 måneder
RenteOp til 9.9 %
ÅOPOp til 9.9 %
Alder25 år
Årlig indkomst400.000 kr.

Fordele

  • Personlig rådgivning og kontaktbar 
  • Stor gennemsigtighed og brugervenlighed 
  • Fordele for loyale kunder

Ulemper

  • Høje gebyrer på konti 
  • Man skal legitimeres af bank 
  • Man må ikke have for meget gæld 

Vurdering af kundeservice

1

Man kan finde kontaktinformationer om de enkelte afdelinger og medarbejderne på bankens hjemmeside. Desuden er der en lang liste af de oftest stillede spørgsmål inden for selvbetjening, betalingskort og andet. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, så har banken telefoniske åbningstider hver dag. Samtlige informationer om, hvordan man bliver kunde, er til at finde på Spar Nords hjemmeside.  

Der er blandede meldinger af Spar Nords service. Generelt er der gode tilbagemeldinger på Spar Nords tjenester og trofaste kunder giver udtryk for tilfredshed. Banken høster stor tilfredshed fra sine erhvervskunder. 

Som privatkunde er der flere forskellige kundeordninger hos Spar Nord bank, og med dem kommer forskellige fordele. Fordelene afhænger af, hvor mange forretninger du samler ved banken. Det er der nogle utilfredse røster omkring, da de oplever, at der er gebyrer blot ved at have en konto. Banken går dog i dialog med anmeldelserne og forklarer, hvordan kundeordningerne hænger sammen. Banken viser i sin dialog med kundeanmeldelserne et ønske om at yde god kundeservice, samt at skabe gennemskuelighed for kunderne. Høje gebyrer er en af de ting, der går igen i de knap så begejstrede anmeldelser.  

Information om banken

BankSpar Nord
AdresseSkelagervej 15, 9100 Aalborg
Emailsparnord@sparnord.dk
Telefon96 34 40 03

Kundeservice åbningstider

Mandag08:00-20:00
Tirsdag08:00-20:00
Onsdag08:00-20:00
Torsdag08:00-20:00
Fredag08:00-20:00
Lørdag10:00-16:00
Søndag10:00-16:00

Vurdering af ÅOP og pris

1

Spar Nord tilbyder en bred vifte af forskellige lånetyper og produkter til private kunder i forbindelse med boliglån, opsparing, forsikringer mm. Til erhvervskunder tilbyder banken tjenester som driftskredit, totalrådgivning samt finansieringer. De forskellige produkter følger forskellige forhold og renter, som kræver en samtale med en rådgiver.  

I forbindelse med lån tilbyder Spar Nords hjemmeside en prisberegner. Her kan du indtaste det lånebeløb og den løbetid, du forventer. Derefter vil du få et overblik over ÅOP, renter og kreditomkostninger samt månedlig ydelse. Banken melder om ingen skjulte omkostninger. Hvis du vil have præcise beregninger på dit lån, ledes du videre til et ansøgningsskema. Det kræver nemlig en kreditvurdering, før banken kan forhåndsgodkende lånet. Mit Lån er et låneprodukt hos Spar Nord, hvor renten ikke varierer hos den enkelte kunde, og som ingen skjulte omkostninger har. 

Som ganske almindelig kunde får du et debit- og kreditkort, en Nemkonto, mobilbank og optjening af cashbacks. Til gengæld melder flere ‘almindelige’ kunder om høje gebyrer. Hvis du er stjernekunde hos banken, så kan du udover de normale fordele opnå bedre priser på bestemte produkter samt ret til flere tjenester hos banken. StjernePLUS-kunden får færre og lavere gebyrer på sine konti samt rabat på bestemte tilkøb. Banken sætter altså kundernes loyalitet højt.  


Bankens krav 

  • Man skal være fyldt 18 år.  
  • Man skal fremvise id i form af pas, kørekort eller sygesikringsbevis. 
  • Man skal legitimeres af banken. 
  • Der kan være gebyrer forbundet med oprettelse af kassekredit.
  • Man må ikke have for meget gæld.  
  • Eventuelt flere betingelser forbundet til bestemte lån og produkter.

Vurdering af brugervenlighed

1

Spar Nords hjemmeside indeholder mange informationer om banken og om deres tjenester. Hjemmesiden er virkelig let at navigere på, da den er inddelt i overskuelige kategorier. Til trods for deres personlige fokus tilbyder banken mobilbank, så man altid har sin bank lige ved hånden. Den mobile bank er virkelig nem at benytte sig af, og her kan man blandt andet hurtigt spærre sit kort, hvis man ikke kan finde det eller har tabt det.  

Hvis du har brug for en pengeautomat, eller hvis du skal finde den nærmeste Spar Nord filial, så kan du hurtigt finde frem til begge dele på hjemmesiden.  

Desuden tilbyder de på hjemmesiden en driftstatus, så kunderne kan tjekke, om der er problemer med hastigheden på mobilbanken eller kø på telefonen. Her kan du hurtigt se, om der er generelle problemer, eller om det blot er dig, der har svært ved at finde frem til det, du søger. 


Vurdering af behandlingstid

1

Hos Spar Nord bank kan du få udbetalt et lån inden for en rimelig behandlingstid, hvis du ved, hvad du har behov for. Hvis du på forhånd er afklaret med, hvilken låneaftale, der ville være oplagt, så kan bankrådgiveren handle hurtigere på det. Hvis det handler om et boligkøb, og du skal have et lånebevis til sælger, så kan det hurtigt behandles.  

Med SparXpres tilbyder banken en hurtig behandlingstid, når det gerne skal gå tjept. Her kan du forvente at få svar på din ansøgning inden for max. 24 timer. Så snart din ansøgning er godkendt af banken, er pengene disponible på din konto indenfor 3 hverdage. Behandlingstiden hos Spar Nord varierer altså alt efter, hvilket lån der er tale om. 


Vurdering af andre fordele

1

Som beskrevet er der forskellige kundeordninger i Spar Nord, som kan give kunderne ekstra fordele. Det betyder blandt andet, at man som kunde kan slippe afsted med en billigere rente på lån samt færre gebyrer på konti. Det betyder ikke nødvendigvis, at man skal have mange penge stående på sin konto, man skal blot have en sund hverdagsøkonomi. Så skal man desuden sørge for at benytte sig mest muligt af banken. Det er sådan, en fordelspakke kan aktiveres.  

Udover de forskellige fordele, man kan opnå som stjerne eller stjernePLUS-kunde, kan man hos Spar Nord finde en god portion af vejledning om investering og andre finansielle anliggender. Du kan som kunde hos Spar Nord holde dig opdateret med relevante nyheder om banken og om din egen økonomi. Banken tilbyder forskellige investeringsløsninger, som kommer med vejledning og indsigt i markedet.  


Andre informationer 

Som bank med de mest tilfredse erhvervskunder for femte år i træk besidder Spar Nord stor viden i forbindelse med erhvervslivet. De står altså klar til at vejlede diverse erhvervskunder med alt fra driftskredit til likviditet. Som erhvervsorienteret bank har de derudover en afdeling for international handel og har altså også medarbejdere, der er specialister i handel på den anden side af den danske grænse.   

Spar Nord har et tilbud til kunder, der har en vis mængde penge, de ønsker at investere. Med Private Banking får du målorienteret og resultatorienteret vejledning, så du får mest muligt ud af dine investeringer. Private Banking er en løsning, der er fokuseret på hele familiens udbytte. Banken vil i dialog med dig finde de bedste og mest gunstige investeringsmuligheder, som stemmer overens med dine ønsker, muligheder og mål. 


Konklusion 

Spar Nord tilbyder gode muligheder for kontakt og personlig rådgivning. Banken udviser et engagement i forhold til sine kunder ved at gå i dialog og forklare de forskellige omstændigheder. Der er en gennemsigtighed i bankens kommunikation. Det er generelt let at finde de fornødne informationer på bankens hjemmeside. Den er inddelt i en række overskuelige og lette nedslag. Der er utilfredshed fra nogle kunder omkring mange gebyrer, men hvis man bliver stjernekunde hos Spar Nord, så får man flere fordele. De indbefatter blandt andet færre gebyrer og rabatter på bestemte tjenester.  

Spar Nord har en række forskellige produkter, som henvender sig til private- og erhvervskunder. Der gælder forskellige forhold for deres forskellige produkter og lån. Omkostningerne på produkter og lån afhænger blandt andet af en individuel kreditvurdering, størrelse på eventuelt lån samt afbetalingsaftaler. Behandlingstiden på lån hos banken afhænger af, hvilke lån der er tale om. Kunden kan dog forvente en tilbagemelding inden for 24 timer, hvis der er tale om et Mit Lån. Generelt foretager banken en grundig vurdering, men så snart lånet er godkendt, får du pengene efter 3 hverdage. 

Kundeanmeldelser på Trustpilot

Se de senest tilgængelige Trustpilot anmeldelser af Spar Nord Mit Lån

Anmeldelser: 2834 • Middel
TrustScore: 3.5 3.5
5 stjerner
46%
4 stjerner
6%
3 stjerner
3%
2 stjerner
6%
1 stjerne
40%
KE
Kjeld Ersted 2 Anmeldelser
TrustScore: 5

Nadia

Har altid fået en super-service

MS
Martin Skalander Jørgensen 2 Anmeldelser
TrustScore: 5

Win – Win kundemøde i SparNord Køge

Jeg har i dag været til kundemøde hos Tine Fylling Wegner i SparNord, Køge afdeling. Her er man ikke bare et nummer i køen, men en menneskelig kapital og hvor bankens interesse ligger i alle dele af ens liv og dagligdag. Her handler det ikke om løncheckens størrelse, men mere om hvad banken kan gøre for mig. Et møde som var beregnet til at vare 1 time endte med 2 1/2- times sparring, snak og drøftelser om alt fra fremtidige boligdrømme, drift af erhvervsvirksomhed og pensionsopsparing. Her blev alle hverdagens perspektiver vendt og man føler sig i den grad velkommen og godt behandlet. Vi ses snart igen. Tak Tine Fylling

J
Jesper 4 Anmeldelser
TrustScore: 1

Var på vej til at blive kunde i banken

Var på vej til at blive kunde i banken, da min kæreste har bank hos jer, hvortil jer havde nogle spørgsmål. Desværre var de umulige at få kontakt med, jeg snakkede med kundeservice flere gange, som lagde beskeder til de personer som stod for oprettelsen, men de ringede ikke retur. I stedet sendte de alt til underskrift. Jeg skrev derfor en mail efterfølgende, hvor jeg bad dem annullere min anmodning om at blive kunde, da jeg ikke kunne få svar på mine spørgsmål inden jeg blev kunde. Dertil svarede de på 5 minutter, at det nu var annulleret. Svaret kom fra den person som jeg og kundeservice har lagt flere beskeder til om et opkald. Så den afdeling som var så svær at komme i kontakt med ved spørgsmål til opstart, kunne svare på 5 minutter når det galt om at annullere anmodning om at blive kunde. Jeg synes det er en ærgerlig måde at tage i mod nye kunder på og havde jeg læst på trustpilot inden, skulle jeg nok bare have holdt mig væk, for kan se at det er et generelt problem med servicen, når jeg læser anmeldelser her på bagkant. Så alt i alt rigtig meget spild af tid at kontakte jer. Spar Nord brugte 15 dage på alt ovenstående, uden der kom en aftale. Spar Kron, som er min nuværende bank brugte 2 dage på at få alt ordnet, ovenikøbet til en billigere pris.

Matchbanker > Lån penge > Anmeldelse Spar Nord

Seneste nyheder